woensdag 12 september 2018

Inspiratie: bruine lipsticks


Als ik een zongebruind tintje heb kies ik vooral voor lipsticks in koraaltinten en heel soms durf ik voor sprekend roze of fuchsia te gaan maar na een paar dagen intense kleur kies ik toch graag weer een dagje voor iets subtieler.

Mijn allereerste lipstick was de Clinique Different lipstick in Raisin. Een bruinige subtiele tint die mijn lippen mooi subtiel accentueerde, dit type kleur gebruik ik nog steeds en ik heb drie mooie exemplaren die momenteel favoriet zijn.


De Idun minerals Jungfrubar, Collistar Reme indiano en Clarins Soft Berry zijn drie voorbeeldjes van mooie wat diepere nude tinten. Deze drie lipsticks zijn alle drie heel erg romig en hebben een hele fijne textuur maar zijn qua finish net even anders.

De Collistar (hieronder links) is een echte creamy tint die perfect dekkend is. Idun minerals heeft een mooie lichtjes iriserende matte finish en de Clarins Joli rouge Velvet is zoals de naam al doet vermoeden een lipstick met een matte finish.


Welke tint ik draag ligt een beetje aan welke ik het eerst uit mijn handtas weet te graaien haha. Soms wil ik echt wel een specifiek effect maar eigenlijk vind ik deze drie lipsticks even fijn. Hieronder draag ik de Idun Jungfrubar, het perfecte compromis tussen subtiel glanzend en dekkend qua kleur.


Ook qua verpakking gaan deze lipsticks wat mij betreft gelijk op, de Idun heeft een chique vierkante vorm en een zwarte dop, de Clarins is stylish goud en de Collistar erg glamorous dankzij de speciale geribbelde verpakking en dito stift. 

Qua textuur zijn ze alle drie van de betere soort, mijn lippen drogen erg snel uit als ik een lipstick draag maar bij deze beauties heb ik daar geen last van. Ze zijn verzorgend en hydraterend en uiteraard stuk voor stuk erg mooi op de lippen. Een mooi type kleur voor de nazomer en naderende herfst.