zondag 2 juli 2017

Hannah bodycare




De zomer is begonnen alleen ben ik toch wat minder in shape dan ik had gehoopt, ik heb mijzelf beloofd elke dag 100 squats te doen ( toch wel de meest effectieve oefening voor strakke benen en billen) maar zelfs dat wil er nog wel eens bij inschieten. Wat cosmeticaproductenten ook beloven er bestaan geen wondermiddeltjes (helaas...) die je overnight in een fitgirl veranderen maar je kan natuurlijk wel zorgen voor een zachte en vitale huid. 

Een soepele en goed gehydrateerde huid oogt steviger en een gezond glansje laat eventuele deukjes en kwabjes er wat voordeliger uitzien. Ik ben eigenlijk wel trots op mijn mamalijf ook al heb ik nu hardnekkige vetrolletjes rond mijn taille en is die huid daar echt wel aanzienlijk minder stevig, als ik mijn lijf goed verzorg voel ik me letterlijk en figuurlijk lekkerder in mijn vel zitten. Hannah huidverbetering heeft mij al enorm geholpen in de strijd tegen droogtelijntjes in mijn gezicht (het Hydro mask is echt waanzinnig goed) dus nu vertrouw ik ook mijn lijf toe aan hun lichaamsverzorging. 

Hannah Body Oil

Er zijn vier producten voor je lichaam, een reinigend doucheproduct, een bodyscrub, een voedende olie en een verstevigende bodycream. Bij Hannah staan bescherming, hydratatie en voeding voorop en dat merk je als je de producten gebruikt. Ik heb nu drie van de vier producten in mijn badkamer staan, de body scrub sla ik over want ik ben al jaren fan van de Dermalogica Ultimate buffing cloth, een doek die in combinatie met je doucheproduct zorgt voor een perfect geëxfolieerde en gladde huid (voordeel van die doek is dat je ook zelf je rug kan scrubben). 

Die buffing cloth doet het ook uitermate goed in combinatie met de Hannah Shower treatment. De Shower treatment is een subtiel geurende reiniger voor je lijf die de beschermende laag van je huid herstelt en tevens een kalmerende werking heeft dankzij Calendula extract. Dus ook een gevoelige of droge huid zal baat hebben bij het gebruik van dit product. Ik vind dit een heel fijn doucheproduct met een lekkere frisse, plantaardige geur die zorgt voor een schone maar niet trekkerige of oncomfortabel aanvoelende huid.

De Body oil is een heel fijn product voor de hele droge huid en heeft door de rijke samenstelling ook een hele gunstige anti-aging werking. Macadamia-olie en arganolie zorgen ervoor dat je huid intensief gevoed wordt en de prettige textuur zorgt ervoor dat je huid wel voorzien is van een mooi glansje maar niet glimt. De olie brengt lekker aan en is trouwens ook heel fijn voor een lichaamsmassage, mijn droge schilferige scheenbenen knappen er zichtbaar van op. 


Zoek je een rijke verzorging voor je lichaam maar mag je huid ook een tikje steviger? Dan is de Body cream van Hannah misschien net wat je zoekt. De romige crème heeft een textuur die lekker smeert maar ook snel door de huid wordt opgenomen. De Body cream heeft dezelfde plantaardige geur als de body olie en dankzij antioxidanten, macadamia-olie en kalmerende bestanddelen wordt je huid flink gevoed. Cafeïne zorgt voor een stevige en veerkrachtige huid (alleen kan je dit product door de cafeïne tijdens de borstvoeding of zwangerschap beter even laten staan) dus in combinatie met die squats kan je in een paar weken toch wel strakker voor de dag komen.

Bij Hannah ligt de focus op effectieve maar ook zeker duurzame huidverzorging, de 500ml flacons zijn hiervan al een goed voorbeeld, hoe groter de flacon hoe minder je er nodig hebt en hoe minder flacons hoe minder afval, hoppa! Maar naast die verpakkingen letten ze ook heel goed op wat er in de producten zit, ik ben geen chemicus maar via de website van de EWG check ik regelmatig wat een ingrediënt precies doet en wat mogelijke negatieve effecten zijn.

De bestanddelen die Hannah gebruikt scoren op één twijfelachtig bestanddeel (de onderzoeken spreken elkaar tegen) na allemaal heel erg goed. Helemaal onderaan dit artikel vind je per product de ingrediëntenlijst terug met een beknopte omschrijving van de functie van het ingrediënt.

Hannah Body cream

Ik begin alsmaar een grotere fan te worden van deze no-nonsense huidverzorging, of ik kan beter zeggen huidverbetering. Naast deze fijne lichaamsverzorging heb ik nog een paar interessante Hannah producten gespot voor deze zomer. Het Hydro mask heb ik al naar volle tevredenheid getest, dit masker is een fantastisch vochtinbrengend masker dat droogtelijntjes aanzienlijk minder zichtbaar maakt en een fris en verkoelend aanvoelt. Op mijn Hannah verlanglijstje staan nog het First aid serum, de cleansing oil en de Juvi protect moisturizer met SPF.

De First aid is een serum op basis van plantaardige werkstoffen met een direct kalmerende en herstellende werking. De Juvi protect is een hele fijne moisturizer voor tijdens de zonnige maanden want deze bevat een hoge SPF en antioxidanten die vroegtijdige huidveroudering door toedoen van de zon tegengaan. De cleansing oil is een milde reiniger voor gezicht en zelfs de ogen die make-up, SPF en vuil verwijdert zonder een vettig laagje achter te laten.

Hannah producten shop je via de Hannah webshop of via de erkende Hannah Huidcoach.



Shower treatment Ingrediënten

Laureth 4, een emulgator, ofwel een hulpstof die ervoor zorgt dat de oliën in het product zich kunnen mengen met water
MIPA-Laureth Sulfate, milde ontvetter en reiniger.
Glycine soja oil, helpt de huid om vocht vast te houden, voedende eigenschappen.
Cocamide DEA schuimmiddel, scoort niet goed bij oa EWG maar anderen beoordelen het bestanddeel als veilig. Jammer dan toch dat ze een twijfelachtig bestanddeel hebben toegevoegd want voor mij persoonlijk heeft veel schuim geen toegevoegde waarde. Ik heb zelfs liever dat mijn producten niet schuimen als dat betekent dat ze vrij zijn van onnodige toevoegingen die mogelijk schadelijke effecten hebben.
Ethylhexyl Stereate, maakt huid zacht en glad
Parfum, geurstoffen
Caprylic/Capric Triglyceride afkomstig uit kokosolie, zorgt voor prettig aanbrengen en een fijn aanvoelende huid
Tocopheryl acetate, een verbinding van vitamine E en azijnzuur, remt groei van bacteriën en schimmels.
Calendula officinalis flower extract, extracten uit calendula, hebben een kalmerende werking en ondersteunen huidherstel
Lecithin, plantaardig bestanddeel dat de lipidenlaag van de huid hersteld en een product goed smeerbaar maakt. Daarnaast heeft het ook een hydraterende werking en vermengt olie en water met elkaar (emulgator).
Tocopherol, vitamine E, vitamine en antioxidant.
Ascorbyl Palmitate, een vetoplosbare vorm van vitamine C.
Glyceryl Stearate emulgator
Glyceryl Oleate emulgator
Citric acid, citroenzuur, beïnvloedt de PH waarde

Body oil ingrediënten

Octyldodecanol: vetalcohol uit plantenoliën, gladmakende en vetbalansherstellende eigenschappen
Olus oil: Het plantaardige alternatief voor vaseline (vaseline is afkomstig uit aardolie en een bijproduct van de brandstofindustrie)
Capylic/Capric Triglyceride afkomstig uit kokosolie, zorgt voor prettig aanbrengen en een fijn aanvoelende huid
Capylyl-Caprilate: een zogenaamde 'emollient', maar wel eentje die ook geschikt is voor een gevoelige huid. Zorgt ervoor dat een product makkelijk over de huid te verdelen is en dat het product snel intrekt en geen vettig laagje achterlaat..
Macadamia tenifolia seed oil: olie uit macadamia noten, rijk aan omega vetzuren.
Dicapylyl Carbonate, nog een 'emollient' deze plantaardige verzachter zorgt voor een fluwelig huidgevoel.
Argania spinosa kernel oil: Arganolie, versterkt de barrièrefunctie van de huid
Tocopherol: Vitamine E
Parfum

Body cream ingrediënten

Aqua, water
Glycine soja oil, soja olie, rijk aan vetzuren
Ricinus communis seed oil, wonderolie, vormt een beschermend laagje op de huid dat ervoor zorgt dat het in de huid aanwezige vocht op zijn plaats blijft.
Cetearyl alcohol, verdikkingsmiddel, emulgator, laat huid zacht aanvoelen.
Butylrospermum Parkii butter, Shea butter, dé superhersteller voor je huid, shea butter is rijk aan vitaminen en heeft sterke herstellende eigenschappen.
Caprylic /capric triglyceride afkomstig uit kokosolie, zorgt voor prettig aanbrengen en een fijn aanvoelende huid
Dicaprylyl carbonate, zorgt voor een zacht aanvoelende huid, zorgt ervoor dat product goed smeerbaar is.
Macadamia ternifolia seed oil, macadamia olie
Caffeïne, vochtafdrijvende werking
Isopropyl Palmitate, textuurverbeteraar
Phenoxyethanol, relatief mild conserveringsmiddel
Cetearyl Glucoside, textuurverbeteraar
Ethylhexylglycerin, huidverzachter, conserveringsmiddel
Tocopheryl acetate, een verbinding van vitamine E en azijnzuur, remt groei van bacteriën en schimmels.
Xanthan gum, bindingsmiddel, verdikkingsmiddel
Parfum
Sodium Stearoyl glutamate, emulgator, heeft ook reinigende eigenschappen
Bisabolol, afkomstig uit kamille, lichte kamillegeur en ontstekingsremmende en irritatieverminderende eigenschappen
Citric acid, citroenzuur, beïnvloedt de PH waarde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)