vrijdag 2 juni 2017

Summer & Sensitive skin



 Elk seizoen is er wel iets dat ervoor zorgt dat je huid extra gevoelig kan reageren. Tijdens de zomer draait op veel plaatsen de airconditioning op volle toeren terwijl het buiten warm is en je huid steeds van slag raakt door de temperatuurschommelingen. Ook de straling van de zon helpt niet bepaald mee aan een goede huidconditie maar het is zo fijn om soms even lekker van het zonnetje te genieten.

In de zon is het zaak je huid goed te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon maar ook na het zonnen kan je je huid helpen om sterk en gezond te blijven. Een product dat de huid kalmeert en de huidbarrière versterkt kan echt een groot verschil maken, vooral droge huidzones kunnen enorm opknappen van een product dat haar weerstand vergroot.


De ultieme verzorging voor een gevoelige huid is naar mijn mening het Ultracalming gamma van Dermalogica, deze productlijn is speciaal ontwikkeld om een huid die niets meer kan verdragen te herstellen. Als de nood hoog is dan is het Ultracalming serum concentrate een goede start, dit serum breng je tweemaal daags aan op gezicht, hals en décolleté.

Haver en kalmerende plantenextraxten verminderen gevoeligheid en zonnebloem, avocado en teunisbloemolie versterken de huidbarrière zodat de gevoeligheid ook op de lange termijn zal verminderen. Een lichtgewicht product met een kruidige geur die mijn huid al regelmatig uit de brand heeft geholpen (letterlijk en figuurlijk). Dit serum zit ook in de handige Ultracalming skin kit, een setje met een aantal travelsize producten, ideaal voor mee op vakantie of om deze producten eens te proberen.

Lierac aftersuns corrigeren huidveroudering tengevolge van blootstelling aan licht (pigmentvlekjes, rimpels, verslapping) en hebben tegelijkertijd ook een kalmerende werking dankzij extracten van hamamelis, hyaluronzuur en omega 3 en 9. Een bruinactiverend peptide zorgt ervoor dat het bruiningsproces een boost krijgt.

Ik kan vooral de lichte textuur van dit aftersun serum heel erg waarderen, ik transpireer snel in mijn gezicht bij hoge temperaturen en een vol product waar ik enorm van ga glimmen en transpireren is dan het laatste wat ik kan gebruiken op warme zomeravonden. Zelfs de ultralichte textuur van dit serum zorgt voor een comfortabel aanvoelende huid die fris maar toch gevoed aanvoelt. 


Een wonderlijk product in een hele kleine verpakking is de Repair Booster van Clarins, ik meng dit product niet alleen met mijn dagcrème maar zelfs met mijn handcrème als ik merk dat mijn handen erg droog en ruw aanvoelen. Maar de Repair Booster kan ook prima door je aftersun gemengd worden voor een extra kalmerend effect.

Het belangrijkste bestanddeel is een extract van een Mexicaanse plant die zelfs al door de Maya's gebruikt werd vanwege de geneeskrachtige eigenschappen. Deze booster kalmeert en helpt de huid om haar barrière te versterken en in stand te houden zodat ze niet verder verzwakt maar weer weerstand op kan bouwen. Een praktisch en doeltreffend product dat door het kleine formaat makkelijk in de beautycase past.

Met deze drie flacons kom ik de zomermaanden wel door, heb jij ook een geheim wapen in de strijd tegen een gevoelige huid?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)