donderdag 12 november 2015

Autumn haircare news & favorites

Autumn haircare news & favorites 

Na de herfst/wintercollecties verschijnen er inmiddels ook al speciale make-up collecties voor de feestdagen in de parfumerie en niet alleen mijn make-up en huidverzorging krijgen elk seizoen een update, ook mijn haarverzorging stem ik af op de verschillende seizoenen. Ook mijn haarverzorging wordt rijker en voller en de nadruk ligt op mijn krullen, glans en het voorkomen van pluis.

Collistar lanceerde in Augustus de sublime oils haarverzorgingslijn die bestaat uit 3 fijne producten op basis van Italiaanse ingrediënten want ook deze lijn is een eerbetoon aan de beautyrijkdommen die Italië oplevert. Zonnebloemolie uit Toscane speelt een hoofdrol in deze productlijn, maar haar co-stars zijn minstens even indrukwekkend.

Een speciale mix van 5 voedende oliën vormt de kracht achter deze producten. Zonnebloem olie, moringa olie, acaï olie, argan olie en passievrucht olie bundelen hun krachten en zorgen voor een intensief herstel en direct beter handelbaar en glanzend haar.

Het assortiment bestaat uit een milde olieshampoo die vrij is van uitdrogende sulfaten (YES!!!) maar uiteraard is uitgerust met de 5 oliën en daarnaast bevat de shampoo ook onder andere kamille-extract om de hoofdhuid te kalmeren, vitamine E om het haar te versterken. Wat vooral fijn is aan deze toch vrij rijke shampoo is dat ze mijn haar niet verzwaart of heel erg slap en futloos maakt maar juist lekker veerkrachtig en vol.

Collistar Sublime oils haircare

Het haarmasker dat voor alle haartypen een waar feestje is bevat speciale microparels die zorgen voor een schitterende glans. Zelfs het meest breekbare haar zal je dankbaar zijn voor deze intensieve kuurbehandeling. De 5 oliën zorgen er in combinatie met vitamine E en melkzuur voor dat je haar makkelijker doorkambaar zal zijn én beter in model te brengen is. Breng het masker aan op handdoekdroog haar en laat enkele minuutjes inwerken, na meerdere toepassingen belooft het de haarvezel te structureren en al na één toepassing is je haar intensief gehydrateerd en gevoed.

Dan het sterproduct van de drie, de Sublime drops zijn de meest geconcentreerde vorm van de 5 oliën en is op 5 verschillende manieren te gebruiken. Als je de drops voor het wassen op je haar aanbrengt wordt je haar al voor het wassen gevoed en herstelt, na het wassen zorgt het product ervoor dat het haar makkelijker doorkambaar is, na het stylen zorgt het voor een prachtige glanzende finishing touch, tussen de wasbeurten door herstelt het product glans en voor het zwemmen een paar druppels over het haar verdelen zorgt ervoor dat chloor het haar niet kan beschadigen. Dit multifunctionele product zorgt voor voeding, bescherming, herstel, glans en een anti-pluis effect.

De olie is erg fijn en word goed door het haar opgenomen al vind ik het wel jammer dat je na gebruik toch echt je handen moet wassen want die voelen een beetje glibberig aan na het gebruik van de drops. Voor mij is een paar druppels voor het wassen dus de beste optie want dan worden mijn handen meteen lekker schoon tijdens het wassen.


Helaas is gekleurd haar voor mij geen optie vanwege mijn allergie voor een bestanddeel van haarverf (ALTIJD een test doen voor je gaat kleuren! Het had mij 4 weken binnenzitten en een afschuwelijke jeuk en pijn bespaard) maar deze lijn beschermt niet alleen de kleur maar ook de haarvezel dankzij twee antioxiderende en twee actieve beschermende bestanddelen. De nieuwe Vitamino Color A-OX producten bevatten daarnaast ook het kleurbeschermende tocoferol, het beschermende panthenol ( gaat het blekende effect tegen) en UV filters die beschermen tegen het verbleken van de kleur door UV straling.

De producten hebben een zachte ietwat fruitige geur en lichte texturen die het haar niet verzwaren. De shampoo bevat een UV filter en reinigt het haar terwijl het de haarvezel beschermt en glans en kleur een flinke boost geeft. Het masker heeft een stevige gel-achtige textuur en is verrijkt met een UV filter om het haar te beschermen. Al na 1 minuut heeft het masker zijn werk gedaan en is het haar stralender en zachter en de kleur levendiger.


Hollywood waves, wie wil ze nou niet? De uitdaging bij krullen is om ervoor te zorgen dat ze wel onder controle gehouden worden maar tegelijkertijd moeten ze wel beweeglijk blijven. De Hollywood Waves producten zijn speciaal ontwikkeld voor golvend en krullend haar zorgen ervoor dat je lokken voorzien worden van voeding, een mooie glans en mooi in vorm blijven.

Elastine zorgt voor hydratatie en veerkracht en verzachtende polymeren geven zachtheid en glans aan de krul waardoor ze niet 'krokant' aan zullen voelen. Ik moest eerst een beetje lachen om de term krokant voor je haar te gebruiken maar uit ervaring kan ik je vertellen dat sommige haarverzorging voor krulhaar er inderdaad voor zorgt dat je haar aanvoelt alsof het uit een frituurpan komt. Helemaal op dag twee zit mijn haar vaak vreselijk en dat is de reden dat ik de voorkeur gaf aan de föhn zodat ik tenminste 5 dagen geen omkijken naar mijn haar had.

Met deze producten is dat anders, mijn haar krult enorm na gebruik van de Spiral Queen mousse maar de volgende dag zit het ook nog mooi en hoef ik er eigenlijk niets aan te doen, een unicum! De Sweetheart Curls is een bi-fase serum dat voor iets minder heftige krullen zorgt maar een meer nonchalante krul geeft. Voorheen was ik uit te tekenen met gladgeföhnd haar, nu zou je mij dankzij deze producten zomaar met een bos krullen tegen kunnen komen.


Hoe hard je ook je best doet om je haar perfect te stylen, het valt of staat bij het product dat je voor het föhnen aanbrengt en natuurlijk het product waarmee je de styling afsluit. Een goede finishing touch fixeert je look maar zorgt er in sommige gevallen ook voor dat een hoge luchtvochtigheid niet meteen je harde werk veranderd in een pluizenbol.

De Fix Ati-Frizz van Techni.art is een hele fijne haarspray die het haar niet alleen fixeert maar er ook voor zorgt dat een hoge luchtvochtigheid je zorgvuldig gestylde haar niet direct in een pluizige toestand transformeert. Deze spray heeft al heel veel zorgvuldig gestylde looks gered. 

De wetlook maakte vorig jaar een korte comeback en L'Oréal Professionnel speelde daar handig op in met de Wet Domination stylingproducten, twee stylingproducten waarmee je een wetlook effect krijgt zonder dat je haar vettig aan zal voelen. Er is een speciale gel waarmee je de hoogglanzende strakke look kan creëeren en een spray die zorgt voor versteviging en hold, glans én een langdurig anti- frizz effect (hoera!). De Wet Domination Shower shine geeft dof herfsthaar een mooie glans en beschermt je coupe tegen vochtig weer (of mijn coupe laatst toen ik eerst besloot mijn haar te föhnen en vervolgens een mount doom aan strijkgoed de oorlog te verklaren met mijn stoomstrijkijzer, dankzij de shower shine bleef mijn haar glanzend en werd het niet pluizig door al het stoom....) 

Ik heb het liefst een haarstijl die eerder glam dan net uit bed uitstraalt, met een heftige rommelige net uit bed look zal je mij dan alleen s'morgens vroeg aantreffen als ik daadwerkelijk net uit bed kom. Wel leuk vind ik het om mijn haar af en toe in een ietwat rommelige losse zijwaartse vlecht te dragen. Daarvoor is de Kérastase Spray à porter ideaal. Deze haarspray zorgt voor houvast en een lichtelijk beachy effect. Perfect om wat nonchalantere looks mee te stylen of om de laatste dag voor het wassen je gestylde haar van een vleugje rommelig volume te voorzien zodat je nog een dag kan valsspelen. De niet plakkerige Spray à porter zorgt daarnaast ook voor bescherming tegen UV straling en hitte van zon en stylingtools. 


Van kort naar lang haar is niet simpel, ikzelf heb ooit ervaren hoe lang het duurt voor je van een bob weer naar lang haar gaat en ook onlangs ging het weer mis bij de kapper. Mijn kapper is zelf nogal fan van laagjes en vorige keer durfde ik er niks van te zeggen, maar nu vroeg ik dapper of hij alles op één lengte wou knippen omdat ik het een jaar had laten groeien zodat de laagjes eruit konden. Tijdens het knippen verloor hij zichzelf blijkbaar weer in zijn eigen smaak en ik verliet de salon. nog net niet huilend, met weer dezelfde oubollige laagjes. Ik kan dus weer maanden wachten tot ik eindelijk het haar heb wat ik wil....

Redken Extreme is een verzorgingslijn voor vrouwen met broos en beschadigd haar die het wel graag willen laten groeien maar die het niet lukt omdat het haar te breekbaar is. De Redken extreme producten zijn extreem herstellend en versterkend en helpen je om een langere lengte te bereiken dan voorheen. Toen ik mijn haar nog kleurde en er na jaren highlighten van de onderkant niet meer over was dan een dun bosje stro was ik al fan van de versterkende conditioner uit het Extreme gamma en nu ook is deze conditioner weer mijn BFF wat haarverzorging betreft. Ik gebruik de conditioner in de lengten van mijn haar om het sterk en gezond te houden. Om de groei van mijn haar van binnenuit te stimuleren eet ik regelmatig avocado's en vitaminebommetjes zoals frambozen en blauwe bessen. ook mooi haar begint bij je eetgewoonten.


Mijn favorieten van al deze (nieuwe) haarverzorgingsproducten zijn toch wel de sulfaatvrije shampoo  sublime van Collistar, de extreme conditioner van Redken (al een aantal jaar mijn vaste conditioner tijdens de wintermaanden), de Spiral queen mousse en Techni.art Fix anti Frizz van L'Oréal Professionnel. Collistar is verkrijgbaar bij de parfumerie en luxe drogisterij, Redken, Kérastase en L'Oréal Professionnel zijn verkrijgbaar bij de kapsalon.

Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)