vrijdag 16 oktober 2015

100 years Maybelline

Maybelline 100 years collection 

De Maybelline great lash mascara werd in 1971 in de VS gelanceerd en de mascara in de opvallende roze groene verpakking was de eerste mascara op waterbasis die met water en zeep verwijderd kon worden. Misschien is het een beetje vreemd om het je voor te stellen maar destijds waren mascara's in de huls zoals we hem nu kennen echt een nieuwigheid in de warenhuizen.

Het succes van de great lash is op meerdere manieren te verklaren, het kleine precisieborsteltje zorgt voor het perfect kunnen aanbrengen van de mascara, de formule laat zich uitstekend in laagjes aanbrengen of zou het toch zijn dat als je deze mascara eens gebruikt hebt dat je hem ook trouw blijft?

Om de 100e verjaardag van Maybelline te vieren werd er afgelopen zomer een beperkt aantal great lash mascara's uitgebracht (heel bijzonder want deze word al 15 jaar niet meer in België verkocht). De speciale 100 years Maybelline collectie bestaat uit de limited great lash mascara, de liner lasting drama, de color show nagellak en enkele tinten van de color sensational lipstick. Alle speciale edities zijn herkenbaar door de speciale 100 years verpakking.

Deze collectie misgelopen? Niet getreurd, de eindejaarscollectie zal ook geheel in het teken staan van de 100e verjaardag van Maybelline. Wordt vervolgd dus....


Nu eerst eventjes door naar de producten uit deze collectie, de liner lasting drama is een waterproof oogpotlood met gelformule die moeiteloos langs de oogcontour glijdt. De gelformule zorgt voor een fijne en precieze applicatie waarna het lijntje de hele dag perfect blijft zitten.

De liner is inmiddels ingepikt door mijn tiener stiefdochter en dat hij echt waterproof is is getest en bewezen. Ze ging onlangs onverwacht zwemmen en hoewel haar mascara volledig weg was zat het zwarte lijntje nog onberispelijk rond haar ogen.


De nagellak power red is een echte felrode tint met een fijne formule en zorgt voor een mooi contrast in combinatie met de retro roze lipstick 140 Intense pink. Een zachtroze tint met een vintage vibe in een mooie dekkende semi-matte crèmefinish. De lipstick brengt lekker aan en dekt supergoed, de kleur vervaagt langzaam maar begint na een tijdje wel wat trekkerig aan te voelen. Ik wissel de lipstick dus af met een goede lippenbalsem om uitdrogen te voorkomen, iets wat bij mij nogal snel voorkomt.


Maybelline Color Sensational lipstick 140 Intense pink 

Last maar zeker not least de mascara, de Great lash heb ik in een ver verleden ooit gehad maar ik was niet dolenthousiast, ik was dus erg benieuwd wat ik er nu van zou vinden. Inmiddels ben ik wat ouder en heb wat meer geduld en dat blijkt het recept voor succes te zijn.

De Great lash heeft een hele romige textuur dus neem de tijd om langzaam laagje voor laagje volume en lengte op te bouwen dan krijg je een heel mooi resultaat (zonder klontjes wow!) en het grootste voordeel is dat deze mascara gedurende de dag prima blijft zitten zonder te vlekken maar zich s'avonds voor het slapengaan ook prima laat verwijderen.



Al met al ben ik enorm tevreden over deze producten en hoewel ik nooit echt een Maybelline meisje ben geweest moet ik toch maar eens gaan verdiepen in de andere producten want ze zijn gewoon erg goed en relatief budget vriendelijk. Maybelline is verkrijgbaar bij de drogist, ik ben erg benieuwd waarmee ze gaan komen voor de feestdagen.


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

  1. Ik heb zelf eigenlijk best weinig producten van Maybelline, geen idee hoe het komt! :-) Die mascara ziet er super leuk uit en het resultaat mag er ook wezen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)