maandag 10 augustus 2015

After sun toppers

After sun toppers

Zo lang mogelijk genieten van een bruin kleurtje maar ook je huid intensief verzorgen na een dag zonnen? Dit fijne trio helpt mij daarbij.


Na een dag strand vind ik het altijd erg lekker om even te relaxen voor ik mijzelf ga optutten voor de avond. Niets lekkerder dan even te ontspannen en het Sans Soucis sun after sun repair mask is een perfect excuus om even 10-15 minuutjes op bed te gaan liggen. Dit verkoelende en kalmerende after sun masker moet 10-15 minuutjes inwerken op een gereinigde huid, tijdens dat relaxmomentje voorkomt het vroegtijdige veroudering veroorzaakt door zonlicht door het stimuleren van het natuurlijke herstelproces van de huid. De elasticiteit van de huid krijgt een boost en fijne lijntjes verminderen. Dus terwijl jij ligt te 'chillen' (het masker voelt echt lekker fris aan op de huid) is dit masker heel erg hard aan het werk. De subtiele citrusgeur is lekker fris en de textuur van dit masker is heel erg aangenaam.

Sans Soucis sun after sun repair mask

Aloe Vera verzacht en verminderd roodheid en het speciale bestanddeel Fucogel ® zorgt ervoor dat de vochtbalans in de huid word aangevuld, dit tot maar liefst 79%. Ook vervellen word hierdoor even voorkomen en je bruine tintje blijft langer zichtbaar. Sans Soucis is verkrijgbaar bij luxe parfumeriezaken (ook via de Douglas online shop), schoonheidsinstituten en de officiële Sans Soucis webshop. Het masker is verpakt in een vrolijke tube en kost €22,95.


Thermaal water uit Belledonne, een plaatsje gelegen in de Franse alpen zorgt ervoor dat de producten van Uriage een hele positieve uitwerking hebben op de huid. De beschermlaag word sterker, uitdroging word voorkomen en de huid heeft meer weerstand tegen negatieve invloeden van buitenaf. Het water wordt op 80 meter diepte gewonnen en door de natuurlijke filtering is het uitermate puur en rijk aan mineralen (waaronder calcium, magnesium en zink). Het Thermal centrum van Uriage behandeld jaarlijks duizenden patienten met klachten op het gebied van onder andere reuma en dermatologie. Het thermale water van Uriage is hydraterend, beschermend en kalmerend en het steringrediënt van alle Uriage producten.

Ook de producten uit het uitgebreide zonnegamma zijn voorzien van dit thermale water en de producten bevallen mij erg goed, ik ben al fan van de stick met SPF50 en ook de niet plakkerige mist met SPF20 is een aanrader. De soothing after sun cream for sensitive skin is een hele luchtige en frisse crème die snel intrekt en een direct verkoelend effect heeft.  De hydraterende bestanddelen geven de huid direct een comfortabel gevoel je bruine kleurtje is stralender en blijft langer zichtbaar. Deze niet vette aftersun voor gezicht en décolleté voelt comfortabel maar ook heel fris zonder te plakken, fijn!

Uriage soothing after sun cream for sensitive skin

Vorig jaar zomer ging de Ultracalming kit van Dermalogica mee op vakantie en ook dit jaar zit de reiniging uit die reeks al in de beautycase. Ik ben helemaal fan van Dermalogica en dit jaar heb ik niet alleen de fantastische skin hydrating booster ingepakt (deze heb ik in mijn handbagage om mijn  huid onderweg van een stevige dosis vocht te kunnen voorzien) maar ook de Gentle soothing booster is dit jaar van de partij. Ik heb even getwijfeld tussen de Gentle soothing booster en het Ultracalming serum maar heb toch voor de Gentle soothing booster gekozen.

De Gentle Soothing booster is een olievrij serum met verzachtende plantenextraxten die de huid kalmeren en hydrateren. Frambozenextract, honing en bloemenextracten verminderen roodheid en irritatie, perfect om de irritatie van een dag zon, zee en wind te blussen. Het Ultracalming serum is voor de extreem gevoelige huid en zorgt ook direct voor de nodige kalmering maar daarnaast herstelt het Ultracalming serum ook. De huidbarrière word dankzij zonnebloem- avocado en teunisbloemolie herstelt terwijl haver en plantenextracten de huid kalmeren.


De Ultracalming is wat voller qua textuur dan de Gentle soothing booster en heeft een lichte kruidige geur. Ik vind de lichte textuur van de booster iets fijner tijdens de snikhete avonden in Italië, zeker als er nog een aftersun overheen aangebracht word. Ik transpireer nogal snel in mijn gezicht dus de luchtige booster texturen van Dermalogica zijn voor mij een waar geschenk uit de skincare hemel. Bovendien zijn praktische (want onbreekbare) 30ml flacons ideaal qua formaat, lekker compact maar de inhoud is groots.

Dit is mijn aftersun ritueel voor het gezicht, eenmaal thuis smeer ik altijd braaf mijn tubes aftersun leeg. De Gentle Soothing booster is het hele jaar door een topper, zeker als de herfst/winter zich eenmaal aandient en de gure wind je huid weer plaagt. Maar laten we hopen dat we nog een heerlijke zomer en nazomer tegemoet gaan.

Dermalogica Gentle soothing booster
Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)