woensdag 10 juni 2015

Beauty Inspiratie: Koraal


Beauty Inspiratie: Koraal 
Ik heb nogal moeite met keuzes maken, wat gaan we eten, wat trek ik aan en ga zo maar door, qua kleur ben ik al net zo lastig dus moet ik vaak een compromis met mijzelf sluiten. Misschien is dat de reden dat ik zo dol ben op koraaltinten. Koraaltinten laten zich het beste omschrijven als een vrolijke mix tussen rood, roze en oranje en zijn niet simpel in een hokje te stoppen. 

Als ik dus niet kan kiezen kies ik simpelweg voor koraal, deze veelzijdige en levendige tint frist je teint op en oogt altijd vrolijk. Ik heb dan ook een zwak voor koraalkleurige lipsticks, blushers en nagellakjes. Kijk je mee naar mijn favorieten? 


Koraalkleurige lippen zijn perfect op dagen dat je misschien iets te kort geslapen hebt, ze frissen je gezicht meteen op en camoufleren vermoeidheid. Koraaltinten heb je van licht tot donker, van glanzend tot mat en dit zijn een paar van mijn favorieten:

No7 BB Lips Bautybalm spf 15 Blush coral, een fijne geurloze lipbalm die je lippen voorziet van verzorgende bestanddelen en een vleugje kleur.

Sans Soucis perfect lips 10 Intense coral, een romige lipstick die goed blijft zitten en ook heel mooi dekkend is, Intense coral is een mooie koraaltint boordevol glinsterende deeltjes.

Clinique Long last soft matte lipstick 46 Matte Mandarin, een matte lipstick in een felle koraaloranje tint.

Guerlain KissKiss 344 Sexy Coral is een deluxe romige lipstick met een prachtige glanzende finish in de ultieme koraaltint, niet te roze, niet te rood, niet te oranje, gewoon perfect.


Matte lipsticks zijn prachtig qua finish maar ik ben niet zo dol op de droge trekkerige textuur van de meeste matte lipsticks, Clinique ging de uitdaging aan en ontwikkelde de Long Last soft matte lipstick. Deze lipstick heeft een matte finish maar draagt ook comfortabel. 

Nummer 46, Matte Mandarin zit een beetje op het randje qua koraal maar is een hele sprekende tint, niet iets voor alle dagen maar wel een heerlijk kleurtje om zo nu en dan eens een statement mee te maken. 

De geurloze lipstick draagt inderdaad heel erg comfortabel en blijft lekker zitten, op mijn waterglas laat hij amper een afrduk achter. De acht Long Last Soft Matte Lipsticks zijn nu online verkrijgbaar op www.clinique.nl en vanaf eind september zijn er zes kleuren verkrijgbaar in de winkels en twee kleuren exclusief online.


Bij vrolijk getinte lippen zijn olijke wangen een must, een mooie blush voor een frisse zomerblos is de Clinique Blush pop 02 Peach pop. De compacte blush zit in een schattig doosje en door de vrolijke bloemenprint is bijna té mooi om te gebruiken, bijna dan....


Clinique Blush pop 02 Peach pop is een mooie koraaltint met een subtiel gouden shimmertje (vrees niet voor glitters het is een subtiel glimmertje). Een hele mooie tint als je al een beetje een zongebruind tintje hebt of gezegend bent met een warme huidskleur.


Koraal op de wimpers lijkt mij een minder goed plan, ik houd het liever bij bruin, maar deze mooie mascara in zachte koraaltint zorgt wel voor prachtige lange wimpers met een mooie krul.


De Benefit Roller lash borstel heeft een gebogen vorm en kleine haakachtige borstelhaartjes die elke wimperhaar voorzien van een juiste hoeveelheid mascara die de wimpers verlengt en krult. Alleen om de huls is deze mascara al een waar hebbeding.


Ook in je totale outfit kan een vleugje koraal voor een levendige toets zorgen. Mijn favoriet is dit elegante maar toch stoere Longchamp armbandje. Ik hoop ook nog steeds dat Swarovski nog eens een paar mooie koraalkleurige Slake armbanden uitbrengt, dat zou ultiem zijn. Benefit is exclusief via parfumerie Douglas verkrijgbaar.


Hoe zou koraal ruiken als het een parfum was? Bvlgari maakt het makkelijk met de Omnia Corail eau de parfum maar toch ga ik erover nadenken. Koraal is levendig, glamorous, een tikkeltje sexy, feestelijk en toch nooit too much.

Parfums die ik aan die vibe match zijn levendige, lichtzoete parfums met een onvervalste dosis glamour zoals Gucci Première, Dolce & Gabbana the one, Lalique Azalée, Roberto Cavalli Paradiso en Jean Paul Gaultier's Le Classique.


Altijd goed: koraal op de nagels, hier een kleine greep uit mijn favoriete koraaltinten voor op de nagels.

Deborah Lippmann Daytripper, net iets dekkender dan een jelly en daardoor een hele mooie glans

Vernis Dior Sundown 464, chic koraalroze crèmefinish voor echte glamourgirls

Opi My chihuahua bites, een van mijn allereerste OPI lakken en nog altijd een favoriet.

Zoya Rica, deze lak is simpelweg stunning! Tig glinsterende deeltjes wedijveren op je nagels om elk straaltje (zon)licht te weerkaatsen voor een spectaculair effect.

Trind Caring color Summer chic CC211, de meest subtiele vorm van koraal, deze crèmekleur leunt tegen pastelroze maar heeft een vleugje peach in zich waardoor ze net iets warmer is van tint.

Nu nog op zoek naar een paar leuke koraalkleurige accessoires en bikini en ik ben klaar voor de zomer! Is koraal ook jouw favoriete zomerkleur of heb je een andere favoriet?


Follow on Bloglovin

1 opmerking:

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)