zondag 7 december 2014

Kérastase Couture styling

Kérastase Couture styling 
Sinds de lancering van de couture styling van Kérastase zijn er alweer wat nieuwe producten gelanceerd en ik wil je graag voorstellen aan mijn lievelingetjes. De Couture Styling van Kérastase is een ode aan tijdloze schoonheid en met de producten uit deze lijn die staat voor perfecte imperfectie creëer je geraffineerde kapsels als de sexy verwaaide Brigitte Bardot look of de sensuele krullen van de partygirls uit Studio 54.

Flexibele polymeren vormen de basis van deze stylingproducten, deze niet voelbare polymeren omhullen het haar als een tweede huid zodat het haar wel veerkrachtig en in beweging blijft. En lekker soepel, glanzend glamourhaar willen we allemaal wel toch?


De Baume double J is een stylingbalsem die aanvoelt als een hele luchtige crème maar die zorgt voor structuur, grip en definitie. Heel erg fijn als je bijvoorbeeld je haar wilt opsteken of een paar mooie vlechten in je kapsel wilt verwerken, door deze balsem eerst over je haar te verdelen zal je updo of vlechtwerk beter blijven zitten.

Voor een nonchalante krullencoupe vertrouw ik al sinds de lancering van het Couture styling gamma op de Boucles d'art, een luchtige mousse die zorgt voor veerkrachtige krullen. Ik verdeel de mousse op handdoekdroog haar en laat het aan de lucht drogen (als ik haast heb leg ik steeds een paar lokken op de diffuser die ik op een medium stand zet) Een beetje Baume double J in de punten als het haar droog is als finishing touch zorgt voor wat extra definitie in de krul.


Sinds ik wat handiger ben in het zelf föhnen van mijn haar ben ik in de ban van haarlak en het valt mij op hoeveel verschil er tussen de verschillende soorten lak zit. De zoektocht naar de ideale lak begint voor mij met het type verstuiver en de gewenste finish, belangrijke criteria zijn de glans en geur van het product (niets zo irritant als een haarlak met een geur die je niet lekker vind). De haarlakken uit het Couture Styling gamma van Kérastase hebben een subtiel fruitig parfum en zorgen voor een hele mooie glans terwijl ze toch goed doorkambaar blijven.

De Laque Noire en Laque couture zijn twee hele fijne lakken die zorgen voor fixatie en satijnglans. De extra strong hold Laque noire heeft als pluspunt dat deze extreem beschermend is tegen vocht, dus als je net als ik krullen hebt en deze regelmatig gladföhnt dan zorgt de Laque noire ervoor dat het bij een beetje mist of hoge luchtvochtigheid niet direct begint te krullen en pluizen. De Laque couture zorgt voor medium hold en een mooie glans. Manlief en zoonlief hadden mijn Laque couture al ontdekt dus mijn Laque noire heb ik op een veilige plaats verstopt (de mannen hebben geen krullen maar sprayen zo mijn bus lak leeg, niet grappig).


Deze producten zijn verkrijgbaar bij de Kérastase kapper.

Follow on Bloglovin
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)