vrijdag 14 november 2014

Shiseido Perfect Foundation Brush

Shiseido Perfect Foundation Brush 
Foundation aanbrengen is een kunst op zich, niet teveel, zeker niet te weinig en dan nog eens zorgen dat overal evenveel product zit zodat het eindresultaat dekkend, maar toch naturel oogt. Een handig hulpje bij het aanbrengen van foundation is een goed penseel. Vaak zijn de echt goede penselen niet heel erg voordelig in aanschaf maar zeker de investering waard (strepen zijn tof op een zebra maar niet op je wangen).

Ik ben al in het bezit van een plat MAC foundation penseel maar toen ik deze van Shiseido zag werd ik nieuwsgierig, een bijzondere schuin afgesneden top waarmee je moeiteloos langs moeilijke plekjes als neusvleugels en neusbrug) manoeuvreert.



Het penseel is geschikt voor zowel crème als poederfoundations maar de bijsluiter waarschuwt voor gebruik bij waterproof formules. Wat daar de reden van is weet ik niet (wellicht de dichtheid van de haartjes) maar aangezien ik alleen water resistant foundation tijdens de vakantie gebruik zit ik goed met dit penseel. Het penseel voelt heel zacht en tegelijkertijd heel erg compact.

Bij een poederfoundation strijk je het penseel enkele malen over het poederoppervlak zodat het penseel voldoende product kan opnemen en bij een crèmefoundation of emulsie doe ik altijd een beetje foundation op de palm van mijn hand waarna ik het penseel telkens zachtjes in de foundation dep als ik aan een nieuwe zone begin.


Een lichte klopbeweging zorgt voor een mooie natuurlijke dekking, besteed vooral aandacht aan de zones langs de neus en werk vanaf daar naar buiten toe voor een natuurlijk resultaat. Ik ben onder de indruk van dit penseel en vind het resultaat eerlijk gezegd mooier dan bij een plat foundationpenseel.

Als ik de Purepressed base foundation van Jane Iredale gebruik heb ik zelfs geen apart camouflagepenseel nodig (die huidvriendelijke minerale foundation mag ook rond de oogcontour) en kan ik in één moeite doorwerken. Ik ben enorm tevreden over deze aankoop.


Na gebruik wrijf je overtollig product met een tissue van het penseel. Als ik poederfoundation gebruik reinig ik het om de paar dagen met lauw water en wat milde shampoo. Een druppel shampoo in je handpalm, wat water erbij en met het penseel lichtjes cirkeltjes draaien in de handpalm zodat de shampoo lichtjes gaat schuimen en het penseel lekker schoon wordt.


Na gebruik laten drogen met de haartjes wat naar beneden zodat er geen vocht achterblijft in het penseel, Berg het penseel ook pas op als het volledig droog is en gebruik geen verschillende soorten door elkaar want dan loop je het risico dat je poederfoundation gaat klonteren. Altijd tussentijds schoonmaken dus. Tip: reinig je penseel als je s'avonds je gezicht reinigt bij de wasbak dan is hij de volgende ochtend weer klaar voor gebruik.

Ik heb dit penseel onlangs bij Douglas besteld tijdens de speciale shopping night (20% op (bijna) alles). Douglas verzend gratis naar Nederland en België en je kan altijd twee samples uitkiezen. Meld je zeker aan voor de nieuwsletter om op de hoogte te blijven van alle acties en promoties.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)