vrijdag 28 februari 2014

Remington Wet 2 Straight

Remington Wet 2 Straight
Nat haar met een stijltang bewerken? Dat is toch één van de grootste beauty fails die er bestaan toch? Ja dat klopt maar met de Remington Wet 2 Straight kan je vochtig haar gladstrijken zonder je haar onherstelbaar te beschadigen. Deze stijltang is speciaal ontworpen om je vochtige haar om te toveren in glanzende stijle lokken. Juist door het stylen vanuit een vochtig uitganspunt zorgt deze stijltang er juist voor dat je haar langer mooi glad blijft.

De Remington Wet 2 Straight is voorzien van stylingplaten met een hoogwaardige keramische coating die is geïmpregneerd met anti-statische en verzorgende ingrediënten. Tijdens het stylen verzorgt deze stijltang je haar dus meteen.


Op het display kan je de temperatuur van de stijltang zien en deze ook zelf instellen, het bereik is van 140 graden celcius tot 230 graden celcius. Deze stijltang is zo snel warm dat ik er echt verbaasd naar stond te kijken, de Wet 2 Straight heeft slechts 15 seconden nodig om op te warmen. Het apparaat is dus enorm tijdbesparend, hij warmt razendsnel op én je hoeft je haar niet eerst helemaal te laten drogen voor je aan de slag gaat, je mag deze stijltang op handdoekdroog én droog haar gebruiken.

Let dus wel goed op, ga deze stijltang niet op kletsnat haar gebruiken want dat is niet de bedoeling, droog je haar eerst wel even goed met een handdoek voor je aan de slag gaat. Ik verdeel mijn haar met een paar klemmetjes in secties en werk deze dan lok voor lok af. Probeer niet teveel haar tegelijk te doen want dan moet je de handeling misschien zo vaak herhalen dat je sneller was geweest bij het gebruiken van kleinere plukken haar.


Tijdens het stijlen komt er stoom vrij door de vochtverdamping in je haar, op zich niets nieuws, ik zie dit ook als ik mijn haar met de föhn en ronde föhnborstel gladstrijk. Hier moet je dus niet van schrikken. Wat opvalt is dat het haar zich meteen braaf glad laat strijken, als ik mijn haar eerst volledig laat opdrogen en dan ga stylen dan moet ik soms meerdere malen een lok haar met de stijltang bewerken voor het gewenste resultaat, niet bij de Wet 2 Straight.

Eindoordeel: dit is echt een tijdbesparend haarwonder, ook fijn als je zoals ik voor je uitgaat nog even de honden buiten doet en als ik dan door een regenbuitje word overvallen is dit door deze stijltang geen ramp. Binnen enkele minuten is mijn haar dan weer toonbaar, ook is de korte opwarmtijd een groot voordeel, soms moet ik de plukjes langs mijn voorhoofd even kroesvrij maken en ook dit klusje is met de Wet 2 Straight zo gedaan.


Als ik een stijltang gebruik dan let ik ook op de producten die ik daarbij gebruik. Zo vond ik de Iron Tamer van Matrix echt té gek bij de Pro Volume stylingborstel, maar als ik de Iron Tamer gebruik in combinatie met een stijltang word het allemaal wel erg slapjes. Als je een bos krullen gewend bent dan kan je haar erg fijn en dun tonen na gebruik van een stijltang, een product dat wat meer volume geeft lost vaak al veel op. 

Mijn favoriet is nu Sebastian Potion 9, een super verzorgend product dat er ook nog eens voor zorgt dat je vers gestylde haar zo lang mogelijk zo blijft zitten. De Biosilk volumizing therapy texturizing powder is een haarpoeder dat instant volume geeft aan fijn haar maar dus ook aan glad gestylde krullen. Beetje poeder over je handpalmen verdelen en dan 'je haren wassen'. Beweeg met je vingertoppen in circelende beweging over je hoofdhuid om het poeder goed te verdelen. En hoppakee, va-va-voom volume! 


Ik gebruik meestal een niet te zware haarspray om het geheel luchtig te houden, de Kérastase Laque Couture is een fijn exemplaar met een frisse fruitige geur. Spray om eventueel opstandig pluis te onderdrukken (als het op mijn haar aankomt ben ik een meedogenloze dicator) wat van de Laque Couture direct op je handpalmen en strijk hiermee over het haar.

De Kérastase Volumifique is een milkachtige spray die volume geeft, verzorgt en het haar niet verzwaart. Een heel fijne leave-in verzorging die ik ook vaak gebruik als ik mijn haar in de krul laat opdrogen.


De Remington wet 2 Straight is verkrijgbaar bij electronicazaken, Sebastian en Kérastase bij de kapsalon en Biosilk is verkrijgbaar bij de kapsalon en parfumeriezaken als Douglas en Ici Paris XL.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)