woensdag 3 juli 2013

The Body Shop Brazil nut & Honey bronze

The Body Shop Honey Bronze shimmer lip balm &
Brazil nut Shower cream & body mist




























Er was eens, heeeel lang geleden, uhm... volgens mij ben ik een beetje obsessed door de serie Once Upon a time, even opnieuw beginnen. Er was eens een reeks bodyproducten van The Body shop met de brazil nut ofwel paraoot als hoofdrolspeler. Deze enorm hydraterende noot, die in gigantische bomen groeit en soms wel van 50 meter hoogte naar beneden valt, is enorm verzorgend en een weldaad voor de droge huid. De producten hadden een heerlijke zoete warme geur, maar op een triestige dag was deze lijn niet meer verkrijgbaar. De laatste pot koesterde ik en het laatste beetje butter smeerde ik met weemoedige gevoelens op mijn droge scheenbenen. Maar de elfjes van The Body shop hoorden de wensen van alle beautyfanatics die net als mij, treurden om hun Brazil nut producten. Nu is deze productlijn weer verkrijgbaar bij The Body shop en het gamma is meteen even lekker uitgebreid, er is nu ook een heerlijke body mist en een zalige beautifying oil verkrijgbaar.

De shower cream is een heerlijke zachte verzorging voor onder de douche en de body mist laat een behoorlijke dosis geur achter, je zou bijna kunnen zeggen dat het meer een eau de toilette is. Op mijn verlanglijst staan nog de body butter en de beautifying oil. Volgens mij is zelfs de meest droge huid geen uitdaging voor zat superverzorgende duo.

The Body shop Honey bronze shimmer lip balm 

Honey bronze shimmer lip balm

Honey bronze shimmer lip balm






































Honey bronze is de naam van een productlijn die je zongebruinde tintje beter doen uitkomen en je ook een beetje helpen met valsspelen (geen overbodige luxe met dit weer). Een leuk product is de shimmer lip balm, een fijne lipbalsem met gouden shimmer. De lipbalm is heel erg hydraterend en maakt mijn lippen lekker soepel. De luchtige balm is totaal niet plakkerig en de verpakking is superschattig. Andere leuke producten uit de Honey Bronze lijn zijn het bronzing poeder, de brilliance powders voor mooie sexy highlights en de shimmering dry oil om je benen te voorzien van een mooie glans. De honing komt uit het community fair trade project in de West Ethiopische hooglanden waar een traditionele werkwijze en duurzame bosbouw centraal staan.

Brazil nut bodycare


De community fair trade paranotenolie wordt geleverd door de Candela coƶperatie uit Peru. De notenverzamelaars (Castaneros) verzamelen en kraken de noten die niet voor consumptie geschikt zijn en hieruit wordt de super voedzame olie gewonnen. Door deze handel blijft 3000 hectare regenwoud behouden. Veel planten en dieren kunnen hierdoor gewoon blijven bestaan, door het aanschaffen van deze producten help je dus ook een ander en dat staat bij The Body shop centraal, do good, feel good. Geloof me, goed voelt het zeker ;)

The Body Shop Brazil nut body butter & beautifying oil