zaterdag 13 juli 2013

Douglas Footcare

Douglas Footcare 


















Gewoonlijk zijn mijn voeten al droog maar door de uitdrogende werking van de zon lijken mijn voeten nog het meest op de dorre grillige vlakten van de Grand Canyon. Een goede verzorgende routine is voor mij in de zomermaanden een must en de Douglas voetverzorgingsproducten helpen mij daar gelukkig bij.

Overtollig eelt pak ik aan met de meest wonderlijke voetvijl ooit...de PedEgg. Het apparaat dat eerst via het gruwelijke Tell Sell verkrijgbaar was en nu gewoon bij de Blokker in de schappen ligt verricht echt wonderen voor mijn voetjes. Eenmaal kaalgeraspt zorgen de Douglas producten ervoor dat ze ook zacht blijven.

Ik neem eerst mijn voeten onder handen met mijn PedEgg waarna ik ze vertroetel met een lekker voetbad. Ik leg dan een grote handdoek onder mijn bureau, klein afwasteiltje met de Douglas Foot Bath Crystals erin en even lekker bloggen, surfen of internet windowshoppen terwijl mijn voetjes lekker schoon en zacht worden.

Douglas Feet Foot Bath Crystals 

























Daarna een maskertje voor nóg zachtere voeten, ik breng het masker aan, daaroverheen doe ik plastic boterhamzakjes (door het plastic heb je geen knoeiboel) en dan stap ik in mijn warme sloffen. Door de warmte kunnen de werkzame stoffen nog beter hun werk doen en je hoeft niet op één plek te blijven. Als je deze blog al een tijdje leest weet je dat geduld niet mijn sterkste punt is....

Douglas Feet Caring foot mask 


















De Salty Foot Scrub is lekker verkoelend en verfrissend, ik doe mijn benen er ook mee, vooral mijn dijen waar flink cellulite zit. Als het warm is heb ik s'nachts nog al eens last van restless legs en zoeken mijn benen verkoeling, door deze scrub voelen mijn benen (en voeten) lekker fris. De grove korrel is fijn als je van een hardcore scrubbeurt houdt, ik hou niet van zachtjes wat mijn lijf bertreft, niets zo verkwikkend als een lekkere heftige scrubbeurt waarna je al je zorgen...euh dode huidcellen door het doucheputje laat verdwijnen. De combinatie van zeezout en olie zorgen voor een heerlijk zachte huid.

De producten zorgen voor een echte Spa sensatie thuis, de naar munt en eucalyptus geurende producten verkwikken ook je zintuigen. Neem de ook zeker een foot bath sachet mee als je op citytrip gaat of op vakantie een dagje een excursie gaat doen waarbij veel gewandeld wordt, je voeten zullen je s'avonds dankbaar zijn.