vrijdag 1 februari 2013

Crystal de boekenwurm

Ik ben nogal een boekenwurm, niks fijner dan lekker wegdromen bij een mooie roman, lekkere recepten bekijken of gewoon even wat extra kennis opdoen. Ik lees echt verschillende soorten boeken, van spannende jeugdboeken (ik had vorig jaar zomer The Hunger games in één dag uit waarna mijn stiefzoon het boekenvirus overnam, we gaan nu beginnen aan de Pittacus Lore reeks, I am number four heb ik al gelezen, nu de andere twee nog) tot zinderende romans en alles wat daar tussenin zit. Ook heb ik een zwak voor boeken over voeding, of dit nou kookboeken zijn of informatieve boeken, love it!

English translation coming up soon, sorry for the inconvenience

Leesvoer over Food


















Een paar leuke exemplaren op het gebied van Food zijn Captain's Dinner,The Truth about Food en de Barkeeper's bijbel. Captain's dinner is een kookboek en een stukje geschiedenis ineen. Dit boek is een eerbetoon aan de luxueuze manier van reizen, de Holland Amerika lijn stond bekend om de uitstekende service en het voortreffelijke eten. De meer dan 50 recepten in dit boek zijn geïnspireerd op recepten van weleer. Het boek bevat ook prachtige foto's van de beau monde die de reizen in stijl heel erg serieus namen. Een mooi nostalgisch en inspirerend boek. The Truth about food gaat over het effect van voeding op je lichaam. Een echte eye opener en must read als je bewust met voeding om wil gaan. Niet zo bewust maar wel erg lekker is dan misschien mijn Barkeeper's bijbel, maar dit is het ultieme naslagwerk voor elke barman en barvrouw ;) Meer dan 500 cocktailrecepten en weetjes en achtergrondinformatie over sterke drank.

50 shades of grey & True blood


















Dan de adult only en fantasy romans. De TV serie True blood behoort tot mijn favorieten, ik kan intens genieten van de heerlijke southern accenten van de cast en het turbulente liefdesleven van bofkont Sookie Stackhouse. De TV serie is gebaseerd op de boeken geschreven door Charlaine Harris. Blonde serveerster Sookie heeft telepatische krachten en alle hotties uit het verhaal hebben een oogje op haar. Vampieren, elfen, weerwolven, dat is slechts het begin. Je moet wel een open mind hebben voor alle wezens in deze verhalen, maar als je je eenmaal laat meevoeren door het verhaal beland je midden in een andere wereld. En dat is nou juist wat boeken lezen zo leuk maakt. Ik heb alle delen binnen enkele weken gelezen en baal er nu van dat ik er niet wat meer tijd voor heb genomen, want nu moet ik wachten op een nieuw deel...of zal ik gewoon opnieuw beginnen bij deel 1?

Ook ik ben bezweken voor de bestsellers van E.L James en heb deel 1 vrij snel uitgelezen, het is eigenlijk een X rated versie van pretty woman. Ik geef toe dat het boek de nodige spanning bevat, maar ik ging me al vrij snel irriteren aan de bezitterigheid van Mr Grey. Boek twee heb ik gelezen, maar het voelde als verplichte kost, deel drie ligt dus nog ongelezen in de kast. Ik vrees dat dat deel er ook blijft liggen. Het is niet dat dit genre mij niks doet, ik ben al jaren groot fan van de ero-lit. Alleen zijn er maar heel weinig boeken die mij bijblijven. Er is één boek dat je eigenlijk gelezen moet hebben en dat is Buiten Zinnen van Mandy Dickinson, ik geef je vast een paar hints, een frans landhuis, een donkere adonis en een blonde god en een jongedame die naar het landhuis gaat omdat haar grootvader haar dat heeft nagelaten. Het is alleen niet meer via de boekhandel te krijgen, je zult dus in het tweedehands circuit moeten zoeken al vrees ik dat er weinigen zijn die afstand willen doen van dat ultieme boek. Mijn exemplaar is al tientallen keren uitgeleend en elke keer als ik het terugkrijg kan ik rekenen op veelbetekenende blozende blikken.

The Tudors



















The Tudors is een reeks boeken gebaseerd op historische feiten aangevuld met fictie. De boeken vertellen over het leven van koning Hendrik VIII, naar mijn mening een gevalletje van loopt achter zijn *** aan. Ik ben zoals je misschien weet gefascineerd door het fenomeen monarchie en dit boek toont deze staatsvorm van zijn meest duistere kant. Wat de koning wil gebeurt, wat soms resulteert in heftige onterechte executies, ook één van zijn echtgenotes blijft dat lot niet bespaard. Ondanks de soms vrij heftige gebeurtenissen is het een enorm spannende reeks boeken vol intriges en gekonkel. Het heeft ergens wat weg van een goede soap, en misschien lezen deze boeken daarom zo lekker weg. Ik had deze drie delen in twee weken uit. Dus het is wel duidelijk dat ik ze maar met moeite weg kon leggen. Dit is ideaal leesvoer als je houdt van romantiek en spanning tegen een historische achtergrond.



















Zo heb ik dus ook een stapel boeken waar ik nog aan moet beginnen, maar ik heb niet altijd 'zin' in de boeken die ik nog heb liggen, dus soms komt er een andere reeks tussendoor. Soms duurt het wel maanden voor ik aan een titel begin waarna ik één ruk uitlees. Soms bewaar ik titels ook bewust voor de vakantie. Dan kan ik lekker ongestoord doorlezen. Een keukenmeidenroman is verfilmd als The Help, ik heb de film ook bewust nog niet gezien want vaak vind ik het boek vele malen mooier dan de film. Ik stel het lezen van dit boek bewust uit, ik vrees dat als ik er eenmaal begin dat ik echt niet kan stoppen. als ik het heb gelezen laat ik je zeker nog even weten wat ik ervan vond ;) Vertel eens, kan jij ook zo genieten van een fijn boek?

1 opmerking:

  1. Ik sta bekend als nagellakverslaafde, maar het meest hou ik nog van boeken! Van alles en nog wat- graag lees ik alles door elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)