maandag 14 januari 2013

The 2013 Golden Globe red carpet

The 2013 Golden Globe gowns


















The Golden Globes zijn gisteravond uitgereikt in Los Angeles, om te doen alsof het mij niet alleen maar om de jurken gaat (kuch kuch) heb ik ook een aantal winnaars voor je op een rijtje gezet:

Best Comedy or Musical: Les Misérables
Best Actress, Drama: Jessica Chastain, Zero Dark Thirty
Best Actor Comedy or Musical: Hugh Jackman
Best Supporting Actress: Anne Hathaway, Les Misérables
Best Supporting Actor: Christopher Waltz, Django Unchained
Best Animated film: Brave
Best Original Song: Skyfall by Adele

Zo, dat was het officiële gedeelte, nu door naar de rode loper. Het zwart en crème domineerde de rode loper, stiekem wel jammer want ik had gehoopt op wat meer kleur. Gelukkig waren er ook een paar gewaagde uitstapjes, al vrees ik dat die niet door iedere modecritic even lief ontvangen zullen worden...Ik heb stiekem best met de actrices te doen hoor, sta je daar op je mooist een prinsesje te zijn, wordt je de volgende dag helemaal de grond in geboord. Met dat in gedachten zal ik proberen lief te zijn ;)

Jessica Alba in Oscar de La Renta, Halle Berry in Versace en
Claire Danes in Versace



















Jessica Alba, Halle Berry en Claire Danes gaan voor kleur. De Japon van Jessica Alba lijkt wel verdacht veel op de rode Golden Globe japon van Reese Witherspoon van 2012, alleen dan eentje die past zoals het hoort. De lichte koraalkleur is prachtig en het collier, is adembenemend. Ben alleen niet zo weg van het Elmo tasje...

Halle Berry gaat voor een gedurfde print en ik vind dat ze eruit ziet als een godin. Claire Danes is simply chic in haar rode jurk. Hoewel ik het haar liever omhoog zie bij een halter (het wordt zo druk bij de hals) zit het wel ontzettend mooi. 

Sofia Vergara and Taylor Swift in Donna Karen Atelier















Twee sirenes in beeldige japonnen. Sofia is de real life Jessica Rabbit, love her curves! Taylor Swift ziet er zo classy uit! Joan Rivers gaf vorig jaar als commentaar dat ze het zo jammer vind dat La Swift vaak kiest voor wat ouwelijkere japonnen, en dat ben ik wel met haar eens, maar anderzijds vind ik het ook heel knap om zo jong al zoveel royal class uit te stralen. 
Jennifer Lopez in Zuhair Murad en Megan Fox in Dolce & Gabbana













De Crème de la crème van de rode loper kwam in verschillende stijlen voorbij. Zedig bedekt of megasplit, het kon allemaal. De vier beste japonnen in het creme zijn naar mijn mening die van Jennifer Lopez, Megan Fox, Anna Hathawat en Lea Michele. De jurk van Hathaways is simpel en chic en kleurt prachtig bij haar roomwitte huid. De japon van Lea Michele heeft een té mooie halslijn, dit is haar beste award jurk éver. 
Jennifer Lopez is gewoon pure glamour in haar jurk die zo perfect past dat ik er bijna bang van wordt (dan hoef je echt geen gram aan te komen, vraag me ook af of je een assistent nodig hebt om te plassen als je zo'n jurk aanhebt...) en Megan Fox heeft zelfs iets liefs over zich in deze jurk en vergeet niet dat ze drie maanden terug het leven schonk aan zoon Noah. Whoa! 
Anne Hathaway in Chanel en Lea Michele in Elie Saab










Dan is er nog mijn categotie "net niet". De bedoeling was goed, maar in de praktijk werkt het soms gewoon niet. Bij Burbery dachten ze waarschijnlijk 'Goh Stella McCarney scoorde goed met zwarte polkadots en doorkijk, eens proberen....uhm...FAIL! Rachel dr haar zit trouwens wel prachtig en met Daniel Craig aan je arm, oh who cares? 
Er zijn twee stijlprinsessen die een off day hadden. Nicole Richie had zin in een gordijn en van not so innocent Sienna Miller had ik wel iets pittigers verwacht dan het lenteboeketje dat op haar jurk zit. Ach over smaak valt niet te twisten. 
Nancy Odell & Gabby Douglas 








Tenslotte  twee voor mij onbekende dames die bonuspunten krijgen voor de kleur van hun japon. Electric blue (en omg wat zit die jurk perfect) en acid green op de rode loper. Love! 
Heb jij iets gezien van de ceremonie of hou je het ook lekker bij plaatjes kijken?

1 opmerking:

  1. Ik heb alleen de speech van Jodie Foster gezien, waarin ze er echt fabulous uitzag. Ik vond haar armen alleen te gespierd :-)

    BeantwoordenVerwijderen

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)