zondag 22 april 2012

YSL macara singulier review

Niets zo lastig als het vinden van de juiste mascara, geloof me, ik heb er al tig geprobeerd en soms doe ik nog wel eens een flinke miskoop. Een mascara die ik wel heel fijn vind is de Singulier van YSL. De mascara heeft een vollige cremige textuur en je kan er vrij vlot een behoorlijke glamourlook mee opbouwen. Enig nadeel is dat de cremige textuur vrij snel kan uitdrogen. Zorg er dus voor dat je vooral NIET gaat pompen met het borsteltje om er meer uit te halen, maar doe het borsteltje terug in de houder met een draaiende beweging zodat er geen onnodige lucht inkomt die de substantie doet uitdrogen. Met diezelfde draaiende beweging breng je de mascara aan vanaf de aanzet tot de puntjes om de mascara mooi over de wimpers te verdelen (net als een verfroller die draait ook voor een gelijkmatig resultaat). Ik heb van mezelf vrij veel wimpers met een redelijke lengte, hier het resultaat van de YSL macara singulier in brown.

Ik geef deze mascara een 7,5 op 10. (ja ik ben heeeel streng en vond de Everlong van YSL fijner (nog meer lengte iets minder klonterig) maar die is uit het assortiment...snik..) Voor lengte en volume is deze mascara heel fijn, maar je moet uitkijken voor klontjes en spinnepootwimpers.

Nothing can be more frustrating than finding the right mascara, trust me, I tried many, loved many, and hated many. A mascara I do like is the YSL singulier. A very creamy textured mascara which builds volume and length quite easily. This rich texture can dry out quite fast, so do NOT pump air in the tube to get more product out, instead dip and twirl the wand to coat it with product. Just like a roller to paint the walls, that also rolls to create an even layer of paint. My lashes are quite full and long, but even the wrong mascara can make my lashes look mwêh.

Here the result of the YSL singulier in brown. I would give this a 7,5 out of 10 (The everlong was my favorite but it got discontinued, that one had a more gel like texture and was less creamy and less clumpy) The length and volume are fab, but you have to be cafeful not to create clumpy spiderlashes.

Several coats of YSL singulier for a dramatic look


one coat of YSL mascara Singulier

No mascara at all