woensdag 25 april 2012

Dior Summer 2012 Croisette polishes & dupes

Dior Summer Eté Estate Zomer 2012 Croisette
231 Bikini & 401 Saint-Tropez




















Ik was toch wel heel nieuwsgierig naar de nieuwe Dior lakken en aangezien ik ze toch vrij kostbaar vind probeer ik ze eerst altijd even. Op mijn pink en ringvinger draag ik het turqouise Saint tropez en op de middel en wijsvinger de koraalkleur Bikini. De kleuren vind ik helemaal prachtig, zomers en toch heel chic. Maarrrr...je hebt echt wel een topcoat nodig want ik had al flinke chipping na een dagje (vooruit het was in een weekend met een paar wasmanden was, afwassen en een badkamer die gedaan moest worden maar ik had meer duurzaamheid verwacht). Zowiezo was ik nieuwsgierig of ik geen dupes in mijn collectie had. Ik heb uiteindelijk 2 hele mooie vergelijkbare lakken gevonden. Al zijn de 2 Dior kleuren iets fletser dan de goedkopere alternatieven die wat feller van kleur zijn. alle lakken heb ik in 2 laagjes gelakt. Helaas was de pupa een limited edition van vorig jaar, maar misschien kan je die nog ergens vinden. Mijn conclusie: ik heb 2 kleuren die heel dicht in de buurt komen dus ik hoef deze 2 niet persé aan te schaffen. Pfewwww er staan nog genoeg andere duurdere items op mijn verlanglijst dus dat komt stiekem wel goed uit ;)

ps meer van deze collectie? check de toffe Italiaanse blog Mai Senza smalto voor een kort overzicht http://www.maisenzasmalto.com/2012/04/dior-summer-2012-croisette-edition-new.html

I was curious about these 2 shades so I tried them out before buying since the pricetag needs some carefull consideration. I am wearing the turqouise Saint tropez on my ringfinger and pinkie and the coral bikini on middle and indez. These shades are just...wow! Perfect for summer, but....after only one day I already had some major chipping (I did work a lot in the house that day, laundry, cleaning the bathroom, doing dishes) so you do need a good topcoat for protection. Once wearing them they did remind me of other shades so after some digging I found 2 almost dupes. The biggest difference is the intensity of the shades, the Diors are more muted and the other 2 are more bright. Unfortunately the Pupa was last year's summer limited edition. Final toughts: I do love these, but since I already own 2 very similar shades I think I will pass these. Pfewww my luxury wishlist is quite huge right now so I don't mind skipping some items :) All shades are 2 coats of polish.

ps more info about this collection? check the amazing Italian blog Mai Senza smalto http://www.maisenzasmalto.com/2012/04/dior-summer-2012-croisette-edition-new.html

index & middle Dior Bikini
ring and pinkie Dior Saint tropez

Dior Croisette Comparison
index: Dior Bikini
middle:Opi Hot & Spicy
ring: Dior Saint Tropez
pinkie: Pupa 713