zaterdag 12 maart 2011

Chanel Mimosa summer 2011 swatches & review

Goooood morning! Do I have something awesome for you today ;) Yesterday I went out to pick up my wedding dress ( I had it cleaned after the wedding :) and across the street there is a really nice cosmetics store so I could not resist and went over there first. While looking and sniffing around (there was a sales rep showing a new look to the owner) my eyes went over the new collection she was showing, and there it was....Mimosa....So I could not stop staring and asked if I could take a closer look, the Chanel lady was really nice and she even offered me to try it on, and when someone offers so politely, you may not refuse right? ;) So here are 2 coats of Mimosa, there are some bumps and scratches, because it had no time to dry properly (I had to carry my heavy dress after applying it) but still for the drying time it had, the result is pretty good. Mimosa is a cheerful yellow with really nice shimmer, which shows only a little due to lack of sunlight... :( Honestly I hoped it would be a more vibrant lighter shade of yellow, but maybe that's because I am a little pale at the moment, by the time this releases (2nd week of may 2011 in the Netherlands) I hope to have a little tan so it's more flattering. Still this is a great yellow with really good formula. I am curious what Chanel will come up with next, thay did a great purple (paradoxal) green (Jade) blue (nouvelle vague) so what will there next stunner be? Enjoy! ps I am holding Zoya creamy because that one comes closest to Mimosa :)

Goedemorguuuuh :) Ik heb vandaag echt iets heel erg gaafs!!! Gisteren ging ik mijn trouwjurk ophalen (die had de schoonmaakbeurt echt nodig na de bruiloft :) en aan de overkant van de Witte Koets (een echte aanrader voor bruidsmode, ze zijn er ontzettend lief en vakkundig en hebben een heeele mooie collectie) zit een hele fijne DA parfumerie (DA drogisterij en luxe parfumerie Josefien) met alle mooie merken cosmetica en koh!, dus ik moest natuurlijk even naar binnen....Eenmaal aan het snuffelen en kliederen zag ik vanuit mijn ooghoeken de collectie die een vertegenwoordigster aan de eigenaar liet zien...en het was de nieuwe chanel zomerlook....Toen ik weer bij positieven kwam vroeg ik of ik de mimosa even mocht bekijken, de chanel dame was blij verrast en zei dat ik de kleur zelfs op mocht doen. Nou als iemand iets zo beleeft aanbied mag je niet weigeren toch??? Dit zijn 2 snelle laagjes Mimosa, de manicure heeft het niet helemaal overleefd omdat ik de lak niet de tijd heb gegeven om te drogen (moest mijn loodzware jurk sjouwen) maar voor de droogtijd die er was zat het er eigenlijk nog heel goed op, dus de droogtijd van deze lak is absoluut een pluspunt, er zat ook geen topcoat op. Mimosa is een volijke gele lak met erg mooie subtiele shimmer (ik heb voor het raam gelegen om het pietsie beetje zon te gebruiken voor de foto) Stiekem had ik gehoopt dat het een lichtere tint geel zou zijn, want hij is nu iets te donker voor mijn bleke wintervelletje, maar als de kleur medio Mei in de winkels ligt heb ik hopelijk weer een beetje een kleurtje op mijn handen en dan is deze tint perfect. Kortom een hele mooie kleur met een goede formule. Ben wel een beetje benieuwd waar Chanel in de herfst mee komt na al die spectaculaire lakken, we hebben al een bijzondere paars (paradoxal) groen (jade) en blauw (nouvelle vague) gezien, wat zullen ze daarna brengen?
Ik heb trouwens een flesje zoya creamy vast omdat die qua kleur erg dichtbij de mimosa komt, maar dan zonder de shimmer. Enjoy!

In sunlight

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)