woensdag 28 augustus 2019

Collistar fluido unico effectto mat swatches & review


De Unico lipsticks van Collistar blinken stuk voor stuk uit op het gebied van pigmentatie en Collistar heeft deze temperamentvolle lipsticks in een nieuwe vorm uitgebracht. De Fluido Unico is een vloeibare lipstick met een matte langhoudende finish. Collageen en hyaluronzuur verzorgen de lippen zodat die niet uitdrogen ondanks de langhoudende finish. 


De speciale applicator is zo gemaakt dat je de kleur nauwkeurig kan aanbrengen. Ik stond te trappelen om ze uit te testen want ik ben dol op matte lipsticks maar ben geen fan van het vaak droge gevoel dat ze opleveren. Eens kijken of Collistar mijn hooggespannen verwachtingen waar kan maken. 


De textuur van het product is echt bijna niet voelbaar bij het aanbrengen, het is net alsof je bijna niets op je lippen smeert maar je ziet wel duidelijk de kleur. Na een paar minuutjes droogt het product op en krijg je de gewenste matte finish. Dat is wel even wennen want het product voelt nog steeds gewichtloos maar voelt wel een klein beetje trekkerig aan op mijn lippen.

Dat trekkerige gevoel verdwijnt wel na een half uurtje, ik was de lipstick eigenlijk al helemaal vergeten tot ik ruim 2 uur (en een cappuccino, croissant en portie ananas) later toevallig in een spiegel zag dat de kleur nog even intens was als na het aanbrengen. Pas na 3 en een half uur (en twee grote mokken groene thee) begon de kleur op het volste deel van de mond wat te vervagen.


Voor de wat neutralere kleuren werkt de sponsapplicator prima maar voor bij intensere kleurgeweld is het toch even oppassen, of ligt het aan mij dat ik spontaan bibberhandjes krijg als ik een sprekende tint moet aanbrengen? Een subtiele lipliner brengt uitkomst en een lippenseel in de aanslag houden voor het geval dat is ook geen slecht idee.

Het lukt wel met de applicator maar met een penseeltje kan ik de ronding van mijn lippen toch iets beter volgen en ben ik iets zelfverzekerder bij het aanbrengen. Hetzelfde heb ik trouwens met rode nagellak, ik lak mijn nagels nog net niet met mijn ogen dicht maar zodra het een flesje met rode inhoud betreft word ik ineens onzeker en nerveus en gaat het aanbrengen een stuk moeilijker. Het zal tussen mijn oren zitten en waarschijnlijk ben ik de enige die er last van heeft haha. Iedere gek zijn gebrek zal ik maar zeggen. Ik laat mij intimideren door cosmetica.....

Collistar Fluido Unido swatch  L-R 02,03,04,06 & 08

Terug naar de Fluido Unico lipsticks, ik mocht een aantal kleuren testen en heb ook al direct een aantal favorieten. Er zijn 12 tinten verkrijgbaar en stuk voor stuk zijn ze intens gepigmenteerd en lopen de kleuren uiteen van mooi neutraal tot kleuren waarmee je echt een statement maakt. Fluido Unico 02 Pesca mat is een hele lichte peachy nude, nu ik een sunkissed tintje heb is deze te licht voor mij maar in de wintermaanden zal die juist mooi staan. 03 Corallo Rosa mat en 04 Terracotta mat zijn ook mooie nudes alleen de een met een vleugje koraal en de ander meer cappuccino.

De fruitige tinten 06 Amarena (kersen) mat en 08 lampone (framboos, die cursus Italiaans blijkt wederom erg handig, zelfs als het om lipstick gaat haha) zijn meer uitgesproken al is Amarena een sophisticated bessentint en lampone echt een showgirl met haar felle frambooskleurige tint.


Mijn twee favorieten zijn Amarena mat en Terracotta mat, Terracotta is een hele mooie nudetint die niet te bruin is op mijn lippen en Amarena heeft dat mooie dieproze dat ik vooral in de herfst graag draag. Eindelijk een lipstick met matte finish waar ik geen kurkdroge lippen van krijg. Na gebruik vertroetel ik mijn lippen wel met een lipbalsem maar deze drogen mijn lippen niet zo enorm uit als de meeste matte lipsticks met langhoudende finish.

De Fluido Unico lipsticks shop je bij Collistar verkooppunten waaronder parfumerie en drogist en via de officiƫle Collistar webshop.