dinsdag 16 juli 2019

Met je handen in je pluizende haar? Redken Frizz Dismiss to the rescue


De zomer is een uitdagend seizoen voor het haar, zeker als je net als ik haar hebt dat neigt naar pluis zodra de luchtvochtigheid en de temperaturen stijgen. Ik bescherm mijn haar tijdens de zomer tegen de uitdrogende effecten van de zon maar ik moet ook mijn best doen om het pluisgehalte een beetje onder controle te houden. Één van de belangrijkste dingen die ik hierbij geleerd heb is om niet te besparen op mijn haarverzorging en liever ineens een goed product te kopen dat doet wat het moet in plaats van meerdere producten die het nét niet zijn.

Duurder wil zeker niet altijd zeggen beter maar bepaalde merken hebben na heel wat jaar zoeken toch wel hun werking bewezen. Zo blijft mijn haar na een behandeling met föhn of stijltang echt tot 5 dagen (langer was optioneel als mijn hoofdhuid niet zo snel vet werd) goed zitten en overleefd zelfs een kleine regenbui of sessie met het stoomstrijkijzer als ik er maar een voorbereidend Redken product in heb gebruikt. Ik was dan ook direct nieuwsgierig toen ik deze lijn ineens zag opduiken in de salon.


Even terug naar de basis, wat is kroezend haar nou precies? Kroezend haar is één van de grootste frustraties op haargebied. Het ongewenste kroezen kan ontstaan door verschillende factoren die allemaal weer een andere behandeling en verzorging nodig hebben. Een vochtig klimaat is de meest voorkomende factor, het haar absorbeert overtollig water uit de lucht, zwelt op en gaat kroezen en krullen. Maar ook hele droge klimaten kunnen broos haar statisch maken en laten kroezen. En onze geliefde föhn en stijltang maken het haar gevoelig en kwetsbaar waardoor het sneller kan pluizen...

De nieuwe Frizz Dismiss producten bevatten duurzaam geteelde Babassu-olie dat het haar beschermt tegen vocht waardoor het mooi glad blijft. De verzorgende formules ontwarren, voeden en verzachten het haar terwijl het haar dus beschermt is tegen binnendringend vocht. De lijn is geschikt voor alle haartypes die behoefte hebben aan het onder controle houden van het kroezen, bescherming tegen vocht, zachtheid en glans.


De nieuwe geur 'sun monoi' past perfect bij het zomerseizoen (en zorgt ook de rest van het jaar voor een vleugje zomer onder de douche) dankzij de geurnoten van peer, citroen, jasmijn, frangipane en vanille.

De Frizz Dismiss shampoo is vrij van natriumchloride (gewoon keukenzout is dus ook een veel voorkomend ingrediënt in shampoo) en sulfaten en maakt het haar op milde wijze schoon. De conditioner voedt het haar en maakt het mooi glad. Het masker is een nog intensievere verzorging die diepgaand voedt, dit effect bereik je door het 5-15 minuutjes te laten intrekken op gewassen haar. Ik gebruik het liefst een lichte conditioner omdat een te rijk product mijn haar soms een beetje verzwaart wat ten koste gaat van mijn krullen. Ik wil dus wel krullen maar geen pluis en kroes, gevalletje veeleisend nietwaar?


De Anti static oil mist is een spray voor fijn tot medium haar dat de neiging heeft snel statisch te worden. De spray kan op verschillende manieren worden toegepast, je kan hem op vochtig haar aanbrengen en dan aan de lucht laten drogen of föhnen om pluis tegen te gaan. Je kan hem ook op droog haar aanbrengen voor je het met de stijltang behandeld voor een extra gladde finish. Voor gebruik schud je de flacon zodat alle ingrediënten goed gemengd zijn.

Twijfel je tussen Frizz Dismiss of All Soft Mega? Vraag dan zeker even advies aan je Redken kapper. Voor mijn haar is de All Soft echt too much, dan wordt het té zacht en daardoor juist onhandelbaar. Voor het beste resultaat overleg je samen zodat je zeker weet dat je de beste verzorging in handen hebt. Voor een compleet overzicht van alle productlijnen en verkooppunten surf je naar de Redken website.