dinsdag 5 maart 2019

Wintercrèmes


De seizoenen lijken elkaar momenteel in razendsnel tempo af te wisselen, vorige week voelde het als zomer, vandaag begint de dag als herfst en het zou mij niets verbazen als er toch nog ergens een hele strenge winter opduikt voor de lente echt begint.


Mijn huid ziet altijd behoorlijk af bij temperaturen rond het vriespunt, het begint bij een trekkerig gevoel en dat gaat dan over in schilfertjes, jeuk en roodheid. Ook heftige schommelingen in temperatuur veroorzaken deze ellende dus hoewel het niet vriest overdag heb ik toch echt een stevige verzorging nodig om dit leed te voorkomen. Als ik mijn huid goed 'inpak' en bescherm tegen weersinvloeden dan kan ik mijn huidconditie stabiel houden.

Uiteraard wil ik je graag aan drie favoriete partners in crème uhm.. crime voorstellen, elk met een andere troef maar alle drie perfect om je huid goed te verzorgen.


Hannah wint nog altijd terrein op mijn toilettafel, de effectieve formules en de heldere aanpak van hannah spreken mij enorm aan en ze doen wat ze moeten doen. Bij hannah pakken ze problemen bij de oorzaak aan om zo verdere problemen te voorkomen en de conditie van je huid vanaf de bron te verbeteren. Daarom spreken ze bij hannah ook van huidverbetering in plaats van huidverzorging. De Cell recovery cream is daarvan een heel mooi voorbeeld, deze rijke crème zorgt voor een zichtbare (en geloof mij, voelbare!) verbetering van de vet-en vochthuishouding in de huid dankzij lecithine, lanoline, glycerine en aminozuren. De vetzuren gaan vochtverlies tegen en de oliën zorgen ervoor dat de huideigen vetten worden aangevuld waardoor je huid weer in balans komt.

Deze vrij vette crème is een weldaad voor de droge, vochtarme huid en trouwens ook voor de eczeemhuid. Ook tijdens winter of watersport zorgt deze formule voor bescherming tegen extreme weersinvloeden (de SPF moet je wel even extra smeren). Vanwege de textuur is het aanbrengen wel even wennen want je moet het product even opwarmen voor je het op de huid aanbrengt. Dit is mijn redder in nood op extreem koude dagen, omdat ik wel snel transpireer in mijn gezicht smeer ik deze crème echt alleen als het buiten vriest en anders gebruik ik hem enkel s'avonds. Zodra ik de crème aanbreng voel ik mijn huid ontspannen en is elk gevoel van trekkerigheid of irritatie verdwenen.

Je shopt hannah huidverbetering online en bij één van de speciaal getrainde huidcoaches.  Heel bijzonder is de gratis huidmeting die je bij de huidcoaches kan laten uitvoeren. Ze meten je huid waardoor ze een advies op maat kunnen geven qua verzorging waardoor jij het beste resultaat uit je verzorgingsritueel haalt.


De iconische Désalterante serie van Clarins werd een tijdje terug voorzien van een update, de naam werd veranderd in Hydra Essentiel, de verpakking kreeg en facelift en de vertrouwde formules werden een beetje aangepast en het assortiment werd uitgebreid. Normaal ben ik niet zo dol op veranderingen want wat goed is dat moet je vooral zo laten maar deze veranderingen kon ik wel waarderen, de crème is nog even fijn als voor de veranderingen dus dan is het voor mij al goed.

De basis van het Hydra-Essentiel gamma is het briljante twee-fasen serum. Deze dorstlesser hydrateert intensief en versterkt de huidbarrière. Net als de moisturizers uit deze lijn die als bijzonder ingrediënt extract uit kalanchoë bevatten. Dit plantje kan overleven in extreme droogte (ik kan het weten, vroeger vergat ik mijn plantjes nog al eens water te geven en de kalanchoë was dan de enige die stand hield.) en de eigenschap om vocht vast te houden geeft het ook door aan de huid.

De moisturizer is er onder andere in een luchtige fluide en crème met SPF15, verkoelende gel-cream en een rijke textuur voor de extreem droge huid. Daarnaast is er in dezelfde lijn ook een masker voor de oogcontour en een lipbalm. De silky cream voor alle huidtypen is ideaal voor het hele jaar door, tijdens de gure winter is de rijke Rich cream heel erg fijn en op klamme zomerdagen zorgt de cooling gel-cream voor de nodige hydratatie en verfrissing. Clarins shop je via de officiële webshop, bij parfumerie, warenhuis en schoonheidsinstituut.


De zon kan zelfs als het koud is flink schijnen en zeker op grote hoogte is een SPF dan een must om je huid te beschermen. Ik ga zelf niet op wintersport maar zit toch regelmatig op de fiets en wandel graag lange stukken als het mooi winterweer is. Een fijne verzorging voor overdag mét die belangrijke SPF tegen de schadelijke invloeden van UV straling is de Bol d'air Pur uit de Extrême lijn van Pure Altitude. 

Deze rijke crème smelt op de huid en zorgt niet alleen voor bescherming dankzij extracten uit edelweiss en de SPF maar herstelt de huid ook. Extracten uit arnica gaat roodheid tegen en plantaardige oliën voorkomen vochtverlies. Hazelnootolie voedt de huid en frambozenolie is een krachtige antioxidant. 

Ik ben groot fan van de producten uit de Extrême lijn, de handcrème is elke winter weer mijn redding en ook de lipbalm is ontzettend fijn. De lichtgewicht blikjes zijn makkelijk mee te nemen en handig in gebruik. Pure altitude shop je bij geselecteerde luxe parfumeriezaken, schoonheidssalons en via de officiële webshop. 


Dit zijn drie van mijn winterse redders, nu is een verzorgende crème natuurlijk onmisbaar maar een goede crème kan zijn werk niet doen zonder de juiste reiniging. Daarover binnenkort meer.