maandag 17 augustus 2015

Givenchy Dahlia Divin eau de toilette

Givenchy Dahlia Divin eau de toilette 

Een geur als een goudroze couturejurk, hoe ruikt dat? Dahlia Divin eau de toilette van Givenchy is een luchtige gourmand-achtige geur die zowel aantrekkelijk zoet maar toch ook delicaat en verfijnd is. Eigenlijk helemaal Givenchy, het couturehuis dat waarde hecht aan traditie maar toch ook trends durft te zetten.

Dahlia Divin is het type parfum waar ik altijd een beetje aan moet wennen, ik moet altijd even door de zoete façade heenprikken, in de eerste instantie ruik ik namelijk een zoet dertien in dozijn parfum maar als je de geur even op de huid laat inwerken blijkt Dahlia Divin toch meer karakter te hebben dan ik aanvankelijk dacht.


De geur opent met de sappige geurnoten van goudroze vruchten, bloedsinaasappel (yes!!!!) en perzik zorgen voor een zoet maar fris openingsakkoord waarna roos en jasmijn het bloemige hart laten zien. De basis bestaat uit patchouli, sandelhout, muskus en vanille. De geur opent inderdaad lekker zoet maar niet overdadig zoet door het zuurtje in de bloedsinaasappel. De nasleep van de geur is zalig door de bloemen in combinatie met de zoete vanille en het sensuele sandelhout.


Ook de flacon is couturehuis waardig, strakke maar toch mooie ronde lijnen met als finishing touch een subtiel gouden draad om de hals maken deze flacon een waar hebbeding. De perzikroze inhoud is zoet en sensueel. Hoe vaker ik deze geur draag hoe lekkerder ik ze ga vinden.


Follow on Bloglovin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

thanks for reading! laat gerust een berichtje achter :)