vrijdag 25 oktober 2013

Clinique A Different Nail Enamel & Top Coat

Clinique A Different Nail Enamel for Sensitive Skins 04
Hi Sweetie & Top Coat


Bij sommige nieuwe lanceringen haal ik wel eens fronsend mijn wenkbrauwen op zo van seriously? Maar in dit geval maakte mijn cynisme snel plaats voor een stukje begrip. Clinique lanceerde onlangs namelijk een speciale lijn van nagellakjes en bijbehorende base en top coat die speciaal ontwikkeld zijn voor gevoelige huidjes én gevoelige ogen. Huh? Ja inderdaad dat dacht ik eerst dus ook.

We raken dagelijks onze ogen gemiddeld 200 keer aan, ik misschien wel meer want ik verknal regelmatig mijn oogmake-up door eens lekker uitgebreid in mijn ogen te wrijven (oops!). Nu hoeft dat geen probleem te zijn maar als je een gevoelige huid hebt en ook last hebt van gevoelige ogen dan kan de oorzaak wel eens je nagellak zijn.

Clinique A Different Nail Enamel 04 Hi Sweetie


















Nagellak is nou eenmaal een behoorlijk chemisch goedje waarin bij veel merken nogal wat irriterende stoffen kunnen zitten, op je nagels heb je daar hoogstwaarschijnlijk geen last van maar als die stoffen in aanraking komen met de tere huid rondom je ogen kan dat wel eens lijden tot huiduitslag rond de ogen.

Clinique investeerde flink in deze lakken door maar liefst 6 jaar in de ontwikkeling van deze producten te steken. A Different Nail Enamel for Sensitive skins is speciaal ontwikkeld om huidgevoeligheid tot een minimum te beperken. De producten zijn zowel dermatoligisch als oftalmologisch (oogheelkundig) getest.

Allergieën zijn geen pretje weet ik uit ervaring, ik ben allergisch voor PPD een kleurstof die onder andere voorkomt in haarverf, inkt voor henna tattoo's en zelfs in synthetische kledingstukken als nylonkousen (ik kan alleen Falke verdragen van de meeste merken krijg ik enorm jeuk). Als ik dus al jeuk kan krijgen van een panty waarom zou een ander dan geen last kunnen krijgen van jeukende ogen door nagellak?

Ook al heb je geen last van allergie, dan nog zijn deze lakken helemaal fabulous! De formule is van uitmuntende kwaliteit, de lak werkt snel en egaal en heeft een hoogglans finish. De top coat beschermt je mooie lak zodat je er langer van je lak kan genieten. Het penseeltje werkt prettig en de dop ligt fijn in de hand, meestal ben ik geen fan van flesjes waarvan de dop deel uitmaakt van het penseel maar dit formaat is goed te hanteren.

Clinique A Different Nail Enamel 04 Hi Sweetie


Clinique A Different Nail Enamel 04 Hi Sweetie

Clinique A Different Nail Enamel 04 Hi Sweetie & top coat

















































Kleur 04 Hi Sweetie is een knalroze lak waar je wel vrolijk van moet worden,de lak is zo goed als dekkend in één laagje maar 2 laagjes is voor mij eigenlijk een automatisme dus op de foto zie je 2 laagjes. Op de laatste foto zit er ook een laagje top coat over de lak, op die foto lijkt de lak wat donkerder maar dat komt omdat de zon daar net weer verdween om niet meer terug te komen. Na het aanbrengen van de top coat blijft de kleur gewoon hetzelfde.

De Clinique nagellakjes zijn verkrijgbaar bij de parfumerie en Clinique stands in warenhuizen. Ook zijn ze verkrijgbaar in de Clinique online shop, wees gewaarschuwd want in de online shop zijn ook een paar hele mooie 'online only' kleurtjes verkrijgbaar met de veelzeggende namen: Sunny, Splish Splash, Summer in the City en Hula skirt. Op mijn verlanglijstje staan nog de kleurtjes Hula Skirt, Black Honey en Concrete Jungle. Wat vind jij van deze lakken? Beetje vreemd of toch wel bijzonder mooi?